viraal

Het bijvoeglijk naamwoord viraal wordt in de woordenboeken omschreven als 'betrekking hebbend op of veroorzaakt door een virus'. Een betekenis die de laatste tijd in de reclamewereld opduikt, is 'epidemisch, zich als een virus verspreidend'. In een virale campagne wordt de (commerciƫle) boodschap bijvoorbeeld in een leuk of verrassend filmpje gegoten en op het internet geplaatst. Mensen sturen het filmpje door naar vrienden en bekenden, die het op hun beurt naar anderen doorsturen. Zo verspreidt de boodschap zich als een virus, op een snelle en goedkope manier. Virale reclame is dus een elektronische variant van de mond-tot-mondreclame.

29 mei 2007

Hebt u een taalvraag?

Nieuwsbrief krijgen?

  • vraag & woord van de week
  • wekelijks in uw mailbox
  • meer dan 13.000 abonnees

Spellingtests

  • ontdek hoe goed u spelt
  • geen exotische kwesties
  • meteen feedback

Volg ons